Melker Malte K.

Grattis världens bästa brorsa på namnsdagen! Egentligen hade jag tänkt skriva när du fyllde. SÅ nu blir det två i ett!
Jag kommer såväl ihåg dagen du föddes. Jag, mamma och pappa stog i korridoren på sjukhuset och var på väg att bege oss hemmåt. En sjuksköterska kommer fram till mig och säger: "Lilla vän, vad tycker du att din lillebror ska heta?". "Elsa" svarar jag självsäkert. Nu undrar säkert alla varför jag sade just Elsa. Jo, dels för att Majas lillasyster heter Elsa och hon var så söt men också för att jag så gärna ville ha en lillasyster så jag hade gått runt i veckor och funderat på vad lilla du skulle kunna heta. Nu, är jag glad att du inte heter Elsa, utan Melker. Men ibland kan jag tyst för mig själv repetera Elsa inom mig för att se hur det känns. I alla fall, sen du föddes har vi haft många bra stunder och många mindre bra. Många goda stunder och många bråk. Jag undrar ofta hur det skulle varit utan dig, men den känslan går inte att framkalla och glad är jag för det! Du är redan 9 år, det känns som om det var igår vi 4, kom hem från sjukhuset, det känns som om det var igår du hade ett pulkakalas. Jag har så många fina minnen med dig Melker, som jag alltid kommer minnas, varesig vi blir tighta som vuxna eller inte. Men en sak vet jag, mina barn ska få uppleva hur fantastisk du är som lillebror/morbror. Jag vet, det känns jättekonstigt att skriva detta men allt bara flyter på, bara så du vet, inget är tvunget. När jag ser på dig, så ser jag en söt, liten 9-åring men också en mogen 9-åring som kommer klara sig igenom många hinder i livet. Redan det faktum att du är starkare än mig får mig att bli stolt över dig. Du var inte den som grät på mormors begravning, du är inte den som oftast bryter ihop. Du är den som man alltid kan lita på, nu och för alltid. Jag älskar dig Melker. Världens bästa lillebrorsa!
(gammal bild ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback