Mitt liv är ingen saga...

Mitt liv började aldrig med "det var en gång en lycklig tjej", mitt liv fortsatte inte med "och så levde de lyckliga i alla sina dagar". Min morfar dog när jag var 3, mormor dog för någon vecka sen, jag mår skit.
I sagor slåss den svaga men sluga mot den stora men dumma. Vem vinner? Jo, såklart, den svaga vinner. 
I mitt liv är mormor den svaga men sluga och cancern den stora men dumma. Vem vann? Cancern...
Jag har lärt känna dig
Jag kommer aldrig förlora dig
Sedan kan man ju alltid ha olika åsiter om hur en folksaga ska se ut.
"En folksaga har nästan alltid ett budskap."
Vad är budskapet i mitt liv? Att livet inte blir lättare ju längre man lever?
Som sagt, mitt liv är inte en folksaga bara ett liv som inte vänt till det positiva ännu. Det blir negativt ända tills en punkt, då allt vänder och blir positivt. 
Så från och med nu, ska jag ändra mitt liv. Vara med de som bryr sig om mig och älska de som älskar mig. resten är onödigt.
Och antagligen kommer jag inte blogga förrän efter höstlovet. 
Läs min kusins blogg: www.strix.blogg.se , hon delar samma sorg, samma känsla. Hon är fantastisk och jag älskar henne över allt annat. Vi är systrar i allt förutom blod. När hon behöver någon vet hon att jag alltid komemr finnas. No matter what. Jag älskar henne.
Igentligen hade jag tänkt skriva mer men det jag skriver om vill jag tillägna ett eget inlägg.
 

Kommentarer
Maja Uggla säger:

Vill du leva i en saga då? alltid vara glad och bekymmerslös?
Tänk på att om du aldrig får uppleva sorg vet du inte heller hur det är att vara lycklig, för då har du ju aldrig upplevt något annat.
Älskar också dig så himla otroligt mega mycket<3<3<3 Vet att vi kommer klara detta tillsammans och minnas alla bra stunder med mormor som vi aldrig kommer förlora<3

Svar: Jag tror faktiskt inte att jag vill det <3
Jojo<3

2012-10-22 | 19:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback